Från fyllo till kulturnisse på 24 timmar



Hej bloggen!

 

Livet i skåne är hektiskt värre, det är mycket som ska hinnas med nu när det börjar dra ihop sig för avfärd mot norr. Sedan sist har jag besökt Malmöfestivalen där vi bland annat kollade in fantastiska Klaxons, vi har gjort hemmagjord sushi, shoppat och frossat i film. Helgen som gick vart spritfylld med utgång både fredag o lördag i vanlig ordning. Fredagen blev dock hyffsat lugn, något man däremot inte kan påstå att lördagen blev! Det vart en riktig pangkväll och vakterna fick köra ut oss från The Tivoli när fåglarna börjat kvittra. Laila vart dock fast besluten om att fixa efterfest och lyckades styra ihop en tapper skara människor. Alkoholen vart dock slut så det fick bli folköl på macken, bruden i kassan tyckte nog vi var lite märkliga som köpte fålle klockan 5 på morgonen.

 

Innan jag hunnit bli människa igen på söndagen lurade min kära vän Anna ut mig på en promenad och vi konstaterade vilka fyllesvin vi varit hela sommaren. På grund av detta kom vi därför på den briljanta idén att gå från fyllesvin till kulturstroppar! I måndags inledde vi därför vår så kallade Kulturvecka med att besöka konstmuseet Louisiana i Danmark. Där beskådade vi en arkitekturutställning samt en mycket givande fotoutställning av Richard Avedon. Vi blev en smula inspirerade och i bara farten tog vi en si så där 300 installationsbilder i sann kultur-anda. Igår hade vi kulturpaus o jag råkade istället gå till frisören och klippte en konstig frisyr.

  

Idag åkte vi till Köpenhamn för att shoppa, strosa rundor och insupa lite storstads-streetkultur. Min tidsplanering gick dock inte så bra, vi kom hem lite senare än väntat och eftersom jag inte hunnit med hästen på morgonen fick jag bege mig till stallet i mörkret. Det var ganska läskigt att rida i skogen vid 21-tiden kan jag meddela, jag vet inte vem som var räddast av mig o Midler!

 


I morgon blir det mer kultur i form av en Stig Lindberg-utställning sedan väntar familjemiddag, födelsedagsfest, en snabbvisit hos Lotta i Uppsala och slutligen destination Skellefteå på söndag!

 

Over and out

/Camilla



Kommentarer
Postat av: maria

ska bli spännande att se din frilla "in-real-life" du! Ses om två dagar babe!

2007-08-31 @ 14:51:31
URL: http://seedstreet154.blogg.se
Postat av: piddor

du håller ställningarna i hbg! bra! visst blir kräftskivan den 8:e? vi spelar i umeå den sjunde, tror jag har skrivit mail om det. men jag vill iallafall vara med. sista helgen, ensam i skellefteå. eller jag har ju jesper. vi var i umeå igår, stackars blev besviken. jag blev däremot glad.. det finns massa roliga saker att berätta. men inte nu. inte här.
long live skellefteå, hip hop hurraay!

2007-09-01 @ 10:47:37
Postat av: Hanna

Hej,
Välkomna tillbaka Tjejer
Kram

2007-09-02 @ 12:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

154:an

En glad 08:a, en vild skåning och en galen göteborgare




RSS 2.0