midsommar, ravejakt och FF



Hej bloggen!

 

Nu är midsommarhelgen förbi o vad passar då bättre än en liten resumé!

 
Midsommarfirandet ägde rum i Fleninges prästgård men festen gick i allt annat än kristendomens tecken! Det var en härlig tillställning med mycket mat och dryck och helt ok väder. Sara brände håll på Lailas klänning med sin cigarett och lyckades även bränna hål på Idas hand med samma verktyg, full pott med andra ord! Laila tvättade förövrigt sin klänning med vitt vin och Sofia lyckades backa in i en annan bil och hade ett trivsamt samtal med polisen, men var lika glad för det! Den traditionella midsommar-snapsen var i år utbytt mot härlig tjeckisk Becherovka med pepparkakseftersmak. Den största besvikelsen lyckades jag själv fixa genom att kasta in handduken först av alla (klockan var dock mer än 18!) Men det tar på krafterna att ligga på topp! 
 
Dagen efter serverade Sara magnifika pannkakor till frukost och efter en het silverfisk-disskussion insåg vi att ett raveparty var i fullgång en liten liten bit bort. Bakfulla o glada började vi traska runt hörnet för att gå på ravejakt, men efter att ha plöjt genom åkermark i sann children of the corn-anda och vadat i lera (i icke fotriktiga skor) i flera kilometer utan att dunka-dunka musiken lät högre, insåg vi att det kanske inte var en så lysande idé trots allt. Så vi vandrade tillbaka o solade istället i väntan på att alkoholen skulle lämna kroppen och göra oss till kördugliga bilförare.
 
Efter att ha nyktrat till var det så dags att gå på andra ronden, det blev grillning på hemmaplan och sen drog hela ligan ner på stan för att ta en öl. Jag förstår fortfarande inte riktigt hur jag kunde komma hem kl 4 efter att ha tagit en öl ute.  Igår vart det bakishäng hos lotta och vi hjälpte hennes bror att flytta lite grejer, som tack fick vi fem halvfulla spritflaskor! Snacka om maximal utdelning för minimal kraftansträngning.
 

I fredags drog mina päron till Mallorca och jag har lägligt nog sett till att ha semester samtidigt. Så nu är det FF hela veckan, frihetskänslan är obeskrivlig! Hoppas att ni överlevt helgen!

 

Tjingtjong  



Kommentarer
Postat av: maria

Haha!

2007-06-26 @ 16:06:39
Postat av: piddor

varför i helvete är inte jag hemma i skåne nu! blir så helhjärtat förbannad. men snart får jag skörda frukten av att ha stannat i skell.. hoppas jag iallafall. skulle inte förvåna speciellt om alla spelningar blir inställda, någon dör och sen blir det till att ta seriöst på skolan igen..

2007-06-27 @ 14:10:29
Postat av: piddor

BoIS!!! haha.. underbart. HIF suger iår. BoIS hade reservlag. heja håkan enarm!
det är söndag. jag missade festen i helgen. dricker folköl nu, var festsugen för en minut sen. kom på nu att det faktiskt är söndag och alla är schletna efter stadsfesten, och carro kan man fan inte ringa. blir bara fel.
hur fint väder som helst har vi iallafall. men skåne lockar. en vecka i augusti blir det allt! ringde just din mobil, ingen som svarade. ses!

2007-07-01 @ 17:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

154:an

En glad 08:a, en vild skåning och en galen göteborgare




RSS 2.0